BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

22 mai 2008

BRD sau Facem ce vrem noi cu banii Dumneavoastra

Acum vreo 2 ani mi-am facut un card in dolari la BRD. Am optat pentru BRD in momentul respectiv pentru ca nu cereau si marea cu sarea la deschiderea unui cont curent in valuta si imi ofereau si cardul international aferent. Cu promisiunea ca o sa pot sa il folosesc oriunde, oricand, fara probleme. Intentionam sa imi incep achizitiile de diverse de pe internet, cu livrarea la domiciliu. Comod, rapid, fara aglomeratia din magazine, preturi mai bune, produse mai bune si mai diversificate decat ceea ce ofera piata romaneasca.

Intre timp finantele mele au suferit un pic si am amanat momentul inceperii folosirii intensive a cardului. Prin martie anul asta mi-am permis sa fac ceva cumparaturi mai substantiale si mi-am luat si inima in dinti sa incerc internetul cu comenzile.

Problemele au inceput sa apara imediat cum am incercat sa il folosesc pe internet, desi tanti de la ghiseu m-a asigurat ca nu o sa am nicio problema. Tranzactie neautorizata, tranzactie esuata, astea sunt mesajele care imi tot apareau cand incercam sa fac plati cu bucata de plastic colorata in verde, cu sigla BRD aferenta.

Pai de ce, indraznesc eu sa intreb la ghiseu a doua zi?
Pai, stiti, ca s-a facut o updatare de soft pentru Visa si in cateva zile se rezolva problema. Ei bine, de la updatarea respectiva au trecut vreo 3 luni si cardul meu Visa Classic in dolari nu este altceva decat un portofel electronic, mijloc de stocare a banilor. Nu pot sa il folosesc decat la plati interne, in niciun caz internationale.

Intre timp BRD-ul a reusit sa dezvolte si alte probleme legate de conturi si carduri. Contul cardului de salariu este gazduit tot la BRD, ca nah, cu banca asta lucreaza compania angajatoare.

Martie. 1, sa fiu mai exacta. In data de 29 februarie intrase pe card avansul la salariu. A doua zi, 1 Martie, ma repet, ma inarmez cu cardul si purced la cumparaturi. Pe drum catre supermarket identific vreo 3 bancomate BRD, intentionand sa imi platesc cumparaturile cu cash. Stupoare, in 2 sectoare, 3 bancomate aratau acelasi lucru. Bancomat indisponibil momentan. Eh, lasa ca mai e bancomat si in incinta supermarketului, imi spun. Surpriza, cardul imi e scuipat inapoi de bancomatul altei banci, pentru ca informatiile stocate nu sunt disponibile. Tot intrebandu-ma oare ce se intampla, facandu-mi griji ca nu au intrat inca banii, ca sunt neseriosi cei de la firma, aud un glas cristalin in difuzoarele supermarketului, care anunta toti clientii ca "Nu pot fi utilizate cardurile BRD pentru plata cumparaturilor". Haiti, ma gandesc rapid, te pomeni ca au dat faliment dupa isprava din ianuarie.

Pune mana pe telefon si suna la Call-Center. Isterizeaza-te. 1 Martie si bani ciu-ciu, cumparaturi de efectuat, ca frigiderul plange si martisoare de achizitionat, femei de felicitat si... BRD isi cere scuze. Nu functioneaza sistemul in Bucuresti. Ne pare rau. Aveti bani pe card, dar nu ii puteti folosi. Puteti sa muriti de foame si sa va blesteme mamele ca nu ati venit nici macar cu un snur de 1 Martie, BRD nu va poate ajutadecat daca parcurgeti cam jumatate de Bucuresti in cautarea unui sucursale deschisa sambata. Banii Dumneavoastra sunt la loc sigur, pe card, in cont, teoretic dispuneti de ei, practic, va sunam noi cand puteti totusi sa dispuneti de ei.

Asa ca intoarce buzunarele pe dos, numara bine banii din ele, taie de pe lista ceea ce nu e absolut necesar, butoneaza dupa calculatorul telefonului si benocleaza-te bine la preturile de pe raft, ca sa nu te trezesti la tanti de la casa ca ti-a facut bonul si tu trebuie sa ramai la spalat de podele sa poti sa-ti achiti cumparaturile.

Multumesc pentru cadoul de 1 Martie, BRD, nu o sa il uit niciodata.

Isprava 2 din ciclul BRD.
Cum sunt maniaca cu finantele si trebuie sa controlez tot timpul tot ce se poate controla, activez BRD-Net, serviciul de internet banking. Vreau si eu sa stiu ce se intampla prin contul meu in timp util, nu doar la sfarsitul lunii, cand imi scot extrasul de cont. Sun la Vocalis, vorbesc cu o tanti sa imi activeze serviciul. Tot trebuie sa ajung la o sucursala, ca trebuie sa semnez nu stiu ce acord. Ok, pot sa ajung sambata. Ce sucursala gasesc deschisa? Pai aia.
Sambata. Ajung la Sucursala BRD. Imi astept randul si...stupoare. Nu pot sa semnez acordul la ei, pentru ca sucursala unde imi e gazduit contul curent nu are program sambata si trebuie sa verifice starea contului ca sa pot sa semnez acordul, lucru care nu se poate face, pentru ca nu are program sucursala respectiva.
Asta e, macar sa scot bani de pe card pot? (Desteapta de mine ratacise PIN-ul si cum nu eram sigura de secventa de numere, am preferat sa scot bani la ghiseu). Da, cum sa nu. Ok, vreau 500 de dolari din cont. Pai sa vedeti, ca la sume mai mari de 300 de lei ne trebuie confirmare de la sucrusala unde e deschis contul. Adica nici sa scot bani din cont nu puteam, decat cu limita.
Imi vine o singura intrebare in minte si o si exteriorizez: Dar de ce mai aveti program, atunci, daca nu pot sa fac nicio operatiune? Saraca femeie ramane blocata cateva secunde si imi spune doar ca ma intelege.

Bani blocati iar. Sume de care nu poti dispune.

Intamplarea 3 din ciclul BRD.

Le mai dau o sansa. Platesc cu cardul la un magazin. Verific contul de curiozitate sa vad si eu la ce curs i-au luat (cardul e in dolari). Banii rezervati in cont. E normal, imi zic, doar magazinele nu trag banii din cont in secunda 2, mai dureaza cateva zile pana o sa se faca plata efectiv, e bine ca sunt banii rezervati pentru ei. Peste cateva zile, iar ma umplu de nervi. Balanta contului meu negativa. De ce? Pentru ca in momentul in care magazinul a cerut suma, banca a hotarat sa le dea banii din contul curent, nu din cei rezervati special pentru ei. Si dai, si suna, vorbeste cu operatorii, explica-le ca s-a comis o greseala, ca au luat banii de doua ori si ca banii aia blocati de fapt au fost platiti. Degeaba, tot ce puteau intelege roboteii respectivi e ca eu de fapt le ceream sa-mi explice ce e cu banii blocati. Cer cu un supervizor. Imi mai explica si tanti o data ce e cu banii blocati, mai explic si eu de doua ori ca banii blocati au ramas acolo cand trebuiau sa se duca bye-bye in contul magazinului, in timp ce ei au autorizat plata din contul curent. Intr-un final intelege. In vreo cateva ore se deblocheaza banii, imi trece iar soldul pe plus, insa banca nu a uitat sa ia dobanda negativa inregistrata pentru soldul negativ, sold negativ inregistrat din greseala lor.

In concluzie, BRD dispune cam cum vrea de banii mei, ii blocheaza dupa bunul plac,face greseli pe care le platesc eu, imi cere comisioane de administrare si pentru operatiuni pe care nu sunt in stare sa le ofere, desi le promit la deschiderea contului.

De ce nu inchid contul si imi mut banutii la alta banca? Pentru ca e bancomat aproape de casa, ca si sucursala bancii, pentru ca nu am cum sa mut cardul de salariu la lata banca, pentru ca nu e optiunea mea si pentru ca macar cu ei acum stiu la ce sa ma astept. Intre timp tranzactiile pe internet le fac cu un card la alta banca. La ING, mai exact. Fara comision la plata, card securizat, plata facuta instant, card acceptat inclusiv de Paypal.(BRD nu merge pe Paypal)

2 comentarii:

Anonim spunea...

Eu am conturi la BT, BRD, BCR si ING. Pana acum de BT eram cel mai multumit, insa de cand cu noile comisioane au cazut in ochii mei.

In legatura cu BRD, merge cardul VISA pe Paypal, dar sunt niste comisioane care te fac sa inghiti in sec.

Moira spunea...

Atunci cand mi-am facut eu cont pe PayPal, singurul card care a mers a fost cel ING... Posibil ca intre timp sa-si mai fi schimbat si ei securitatea si politicile